وکیل طلاق و نقش او در مراحل انجام طلاق-وکیل طلاق آنلاین و مشاوره رایگان

راهنمای پذیرش و بورس تحصیلی آلمان،آمریکا،انگلیس،کانادا،نیوزیلند،استرالیا،هند،مالزی،ژاپن،ایتالیا،فرانسه،دوبی و ...

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

وکیل طلاق و نقش او در مراحل انجام طلاق-وکیل طلاق آنلاین و مشاوره رایگان

همان‌طور که می‌دانید امروزه شاهد روند صعودی و افزایش آمار طلاق هستیم. زوجین و خانواده‌ها در صورت وجود مشکل و اختلافات تنها راه‌حل مشکل را طلاق و جدایی می‌دانند. به همین دلیل وکیل طلاق در زندگی خانواده‌ها نقش پررنگی ایفا می‌کند. به گفته‌ی وکیل طلاق باید قبل از ازدواج، به منظور جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات پس از ازدواج و اقدام به طلاق یا ادامه‌ی زندگی به اجبار، با وکیل طلاق یا وکیل خانواده مشورت کرد. همچنین مشاور حقوقی خانواده نیز می‌تواند بهترین نکات را قبل از ازدواج به شما گفته و برای داشتن ازدواج بدون شکست شما را راهنمایی کند. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های وکیل طلاق، انواع طلاق از جمله طلاق توافقی و همچنین مراحل انجام طلاق را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

وکیل طلاق کیست؟

وکیل طلاق زیرمجموعه‌ی وکیل خانواده است که به انجام امور  طلاق مانند نفقه، مهریه، حضانت فرزند، جهیزیه، اجرت‌المثل و... می‌پردازد. اگر شما وکیل طلاق خوبی داشته باشید می‌تواند با پیچدگی‌های پرونده‌های طلاق و چالش‌های پیش رو مقابله کند و موکل را در دعوای طلاق به موفقیت نزدیک کند.

 

انواع طلاق و روش‌های آن به گفته‌ی وکیل طلاق

طلاق در قانون و به گفته‌ی وکیل طلاق دو نوع دارد: 1- طلاق رجعی(قابل رجوع)   2- طلاق بائن(غیر قابل رجوع)

 

طلاق رجعی چیست و چه شرایطی دارد؟

طلاق معمولا از نوع طلاق رجعی است و از سوی مرد صورت می‌گیرد. طلاق رجعی یعنی بعد از طلاق مرد می‌تواند در زمان عده زن از طلاق رجوع کند و به همسر خود بازگردد و زندگی مشترک خود را پس از حل اختلافات ادامه دهد. رجوع مرد تشریفات خاصی ندارد و هر عمل یا رفتاری که به معنای قصد رجوع مرد به زن باشد کفایت می کند. مانند در آغوش گرفتن زن، برداشتن حجاب او، نگاه محبت‌آمیز به او و.... با این که رجوع مرد تشریفات خاصی ندارد اما مکلف است تا رجوع از طلاق را به اطلاع سازمان ثبت برساند. در نتیجه باید به دفترخانه‌ای که طلاق در آن ثبت شده مراجعه کرده و رجوع از طلاق را اعلام و ثبت کند. در غیر این صورت به مجازات حبس تعزیری درجه هفت(سه تا شش ماه) یا جزای نقدی محکوم می‌شود.

در طلاق رجعی علاوه بر این که مرد حق رجوع را در زمان عده زن دارد، حقوق و وظیفه‌ای نیز نسبت به یکدیگر دارند. به این صورت که اگر زن یا مرد در مدت عده فوت کند از یکدیگر ارث می‌برند و زن باید در این مدت هم نفقه خود و فرزندان را دریافت کند. در صورتی که مرد نفقه را پرداخت نکند مرتکب جرم ترک انفاق شده و به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود. همچنین به گفته‌ی برخی از فقها زن در این مدت می‌تواند در محل قبلی زندگی خود یا همان خانه شوهر زندگی کند و مرد حق بیرون کردن آن را ندارد.

طلاق بائن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

طلاق بائن شامل طلاق خلع و طلاق مبارات می‌شود. در طلاق بائن همان‌طور که از نامش مشخص است مرد حق رجوع از طلاق و بازگشت به همسر خود را ندارد. طلاق زمانی از نوع بائن است که شرایط زیر حاکم باشد:

1- زن یائسه باشد.

2- زن دوشیزه یا باکره باشد. یعنی طلاق پیش از نزدیکی و رابطه‌ی جنسی زن و مرد صورت بگیرد.

3- طلاق خلع و مبارات تا زمانی که زن رجوع به عوض نکرده باشد.

4- سه طلاقه شدن

 

طلاق خلع به چه معناست؟

بر اساس ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی «طلاق خلع آن است که زن به واسطه کراهتی(تنفری) که از شوهر خود دارد، در مقابل مالی که به وی می‌دهد، طلاق بگیرد؛ اعم از اینکه مال مزبور عین مهریه یا معادل آن یا بیشتر یا کمتر از مهر باشد.»

طلاق خلع به این دلیل بائن یا غیر قابل رجوع است که زن با بخشیدن کل مهریه یا قسمتی از آن حق رجوع مرد را باطل می‌کند. اگر زن بخواهد از بخشش خود رجوع کند و مالی که به همسر خود داده را پس بگیرد طلاق بائن به طلاق رجعی  تبدیل شده و مرد می‌تواند در مدت عده زن رجوع کند.

 

طلاق مبارات چیست؟

در طلاق مبارات کراهت و تنفر نسبت به یکدیگر از هر دو طرف است و به این معناست که ادامه‌ی زندگی مشترک برای زن و مرد سخت و غیر قابل تحمل است. در این نوع طلاق نیز زن باید مقداری از مهریه‌ی خود را ببخشد؛ اما این مقدار نباید بیشتر از مهریه‌اش باشد. زیرا مرد نیز خواهان جدایی و پایان رابطه است و از همسر خود کراهت دارد.

 

منظور از سه طلاقه شدن چیست؟ آیا امکان بازگشت پس از سه طلاقه شدن وجود دارد؟

اگر زن و مردی سه بار متوالی با هم ازدواج کرده و طلاق گرفته باشند به معنای سه طلاقه شدن است. در این صورت زن بر مرد حرام می‌شود و دیگر حق رجوع و ازدواج با یکدیگر را ندارند. تنها در صورتی این زوج می‌توانند مجدد با یکدیگر ازدواج کنند که یک محلل وجود داشته باشد. یعنی زن با فرد دیگری ازدواج کند و رابطه‌ی زناشویی داشته باشد. اگر زن از آن مرد هم جدا شود می‌تواند پس از طلاق از او، دوباره با همسر اول خود پس از سه بار طلاق نیز ازدواج کند.

 

روش‌های طلاق

در قانون و طبق نظر وکیل طلاق سه روش برای طلاق و جدایی وجود دارد:

1- طلاق از طرف مرد

2- طلاق از طرف زن

3- طلاق توافقی

 

طلاق از طرف مرد

طلاق برای مرد در قانون یک حق است که می تواند هر زمانی که خواست به دادگاه درخواست صدور حکم طلاق دهد(گواهی عدم امکان سازش) و دادگاه رای به طلاق را به طور قطع خواهد داد. برای اینکه مرد بتواند همسر خود را طلاق بدهد ابتدا باید با مراجعه به وکیل طلاق و دادگستری و یا شخصاً به همراه مدارک مربوطه اقدام به ثبت درخواست طلاق در دفتر خدمات قضایی کند و بعد از ثبت و ارجاع به دادگاه، در نهایت حکم طلاق صادر می‌شود.  اگر در مراحل اولیه زن اعتراضی به حکم طلاق نداشته باشد حداکثر ظرف ۴ ماه بعد از ثبت دادخواست حکم طلاق قطعی می شود و صیغه طلاق جاری خواهد شد. در غیر این صورت اگر زن اعتراض کند ممکن است کلیه‌ی مراحل طلاق حدود یک سال به طول انجامد.

 

طلاق از طرف زن و نقش وکیل طلاق در انجام آن

زن حق درخواست طلاق ندارد مگر به شرط یکی از موارد زیر:

1- از طرف همسرش وکالت برای طلاق داشته باشد و طلاق توافقی صورت گیرد.

2- طلاق خلع انجام شود.

3- اگر مرد یکی از شرایط ضمن عقد را نقض کند زن می‌تواند درخواست طلاق دهد.

4- غیبت مرد

5- عسر و حرج زن (یعنی به وجود آمدن شرایطی که ادامه‌ی زندگی برای زن بسیار سخت شود)

 

درخواست طلاق از طرف زن چگونه و با چه شرایطی انجام می‌شود؟

1- زمانی که زن در شرایط ضمن عقد خود وکالت بلاعزل برای حق طلاق را قید کرده و داشته باشد. (حق طلاق با زن باشد نه مرد)

2- زمانی که مرد نتواند نفقه زن را بپردازد یا از حکم دادگاه مبنی ب الزام مرد به دادن نفقه سرپیچی کند.

3- زمانی که قانون به زن حق درخواست طلاق را بر اساس شروط ۱۲ گانه ضمن عقد داده است.

گرفتن وکیل طلاق و مشاوره با او برای طلاق از طرف زن بسیار مهم است. زیرا مراحل انجام طلاق از طرف زن یکی از پرونده‌های سخت و مشکل خانوادگی است. اگر مراحل و اقدامات طلاق به درستی انجام نشود ممکن است روند طلاق با مشکل روبه‌رو شده و به هدف خود نرسید. در نتیجه بهتر است برای درخواست طلاق از طرف زن، وکیل طلاق به انجام آن بپردازد.

 

طلاق توافقی و مزایای مشاوره و داشتن وکیل طلاق

 

طلاق توافقی چیست؟

در طلاق توافقی زن و مرد هر دو می‌خواهند از یکدیگر جدا شوند و راجع‌به مسائلی همچون مهریه، نفقه، حضانت و ملاقات فرزندان و سایر موارد به توافق می‌رسند. باید توجه داشت که طلاق توافقی به معنای بخشیدن مهریه نیست. زن و شوهر می‌توانند هر تصمیمی راجع‌به مهریه بگیرند و با طلاق توافقی از یکدیگر جدا شوند. توافقات و تصمیمات هر زن و شوهری با یکدیگر متفاوت است و بستگی به شرایط آن‌ها دارد.

در طلاق از طرف مرد اگر زن هنوز باکره باشد نصف مهریه به او تعلق می‌گیرد. در صورت ازدواج مجدد بعد از طلاق نیز همچنان مرد وظیفه دارد تا نصف کامل مهریه را به نرخ روز پرداخت کند.

گرفتن وکیل طلاق مزایای زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مراحل طلاق توسط وکیل طلاق توافقی در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. زیرا با تمام امور و روند طلاق آشنایی کامل دارد.

2- نیاز به حضور زن و مرد در دادگاه نیست. در نتیجه از دعوا و یا جروبحث زوجین با یکدیگر د ردادگاه جلوگیری می‌شود.

3- با گرفتن وکیل طلاق تنها حق‌الوکاله وکیل را پرداخت می‌کنید و از هزینه‌های بی‌موردی که ممکن است خودتان بدون آگاهی پرداخت کنید جلوگیری می‌شود.

4- حضور وکیل طلاق برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی مهم و ضروری است. زیرا ممکن است در صورت عدم حضور وکیل، دادخواستی که تنظیم می‌کنید ناقص یا اشتباه یاشد و باعث طولانی‌تر شدن روند دادگاه شود. همچنین توافقاتی که آثار حقوقی مهمی بعد از طلاق برای طرفین دارد ممکن است به اشتباه تنظیم شود و مشکلات جدی‌تری ایجاد کند.

طلاق غیابی از طرف زن چیست و وکیل طلاق در گرفتن طلاق غیابی چه کمکی می‌کند؟

طلاق غیابی با کمک و پیگیری وکیل طلاق انجام می‌شود و در صورت به وجود آمدن هر یک از موارد زیر زن می‌تواند برای طلاق اقدام کند.

1- زمانی که مرد مطابق ماده ۱۰۲۳ چهار سال تمام غایب و مفقودالاثر باشد زن می‌تواند توسط وکیل طلاق، غیابی دادخواست طلاق دهد با شرط این‌ که در سه نوبت و هرکدام به فاصله‌ی یک ماه در یک روزنامه‌ی کثیرالانتشار آگهی دهد.

2- هنگامی که مرد بر اساس بند ۸ و ۱۱ شروط ضمن عقد، شش ماه متوالی یا نه ماه زندگی مشترک خود را ترک کرده باشد، وکیل طلاق می‌تواند از طرف زن دادخواست طلاق بدهد.

3- طبق ماده ۱۱۳۰ مورد دیگری که زن می‌تواند به دلیل آن طلاق غیابی بگیرد عسر و حرج زن است و اگر ادله و مستندات محکمی توسط وکیل طلاق ارائه شود و از سوی دادگاه تایید شود، حکم طلاق غیابی صادر خواهد شد.

رای دادگاه در صورتی غیابی است که شرایط زیر را دارا باشد:

1- خوانده(طرفی که به دادگاه احضار شده است) در هیچکدام از جلسات دادگاه حاضر نشده باشد.

2- عدم وجود امکان دفاع برای خوانده.

3- ابلاغیه به خوانده ارسال نشده باشد.

4- خوانده یا وکیل او لایحه‌ای به دادگاه ارائه نداده باشد.

هزینه‌ی وکیل طلاق

حق‌الوکاله وکیل طلاق به پایه‌ی او و کاری که انجام می‌دهد بستگی دارد. در واقع چون طلاق شامل مراحل بدوی، تجدید نظر و اجرای حکم می‌باشد باید از همان ابتدا اختیارات وکیل مشخص گردد. این امر در میزان حق‌الوکاله و نحوه‌ی پرداخت آن تاثیر دارد. علاوه بر آن اصولا هزینه‌ی وکالت طلاق از طرف زن به دلیل سخت‌تر و پیچیده‌تر بودن پرونده بیشتر از هزینه‌ی وکالت طلاق از طرف مرد خواهد بود. شما می‌توانید در این زمینه مشاوره حقوقی آنلاین یا تلفنی دریافت کنید. کافی است روی این لینک کلیک نمایید.

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.





:: بازدید از این مطلب : 6234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : khashayars
ت : دو شنبه 11 مرداد 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی